دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
کد خبر: 1196594
۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳
یی

حوزه/ حجت‌الاسلام حاج شیخ حسن حجتی واعظ گیلانی فرزند آیت‌الله ابوالقاسم حجتی و از روحانیون مبارز پیش از انقلاب اسلامی سال ۱۳۰۶ شمسی در نجف اشرف به دنیا آمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام حاج شیخ حسن حجتی، واعظ گیلانی و فرزند آیت‌الله ابوالقاسم حجتی از روحانیون مبارز پیش از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۰۶ شمسی در نجف اشرف به دنیا آمد.

شیخ حسن حجتی پس از تحصیلات در نجف، به قم مهاجرت کرد و از محضر اساتید بزرگی چون آیت‌الله میرزا محمدتقی اشراقی و آیت‌الله سید محمدتقی خوانساری و... بهره ‌برد.

فعالیت‌ها و تأثیرات

حجتی به عنوان یک واعظ شجاع و بی‌باک شناخته می‌شد که با سخنرانی‌های آتشین خود، توجه بسیاری را جلب می‌کرد. او به مسائل اجتماعی و سیاسی زمان خود حساس بود و در منابر خود به نقد وضعیت موجود می‌پرداخت. این واعظ جوان، همچنین به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اهتمام ویژه‌ای داشت و از هر فرصتی برای ترویج آموزه‌های اسلامی استفاده می‌کرد.

مبارزات سیاسی

ملی شدن صنعت نفت: حجتی نقش مهمی در آگاهی بخشی مردم گیلان درباره این موضوع داشت.

مبارزه با فساد: او با استفاده از قلم و سخنرانی، مردم را علیه فساد و بی‌عدالتی‌ها تحریک می‌کرد.

نوشته‌ها و آثار

شیخ حسن حجتی علاوه بر فعالیت‌های وعظ، نویسنده‌ای توانا نیز بود. او مقالات متنوعی در نشریه «راه حق» منتشر می‌کرد که در آن‌ها به مسائل روز جامعه پرداخته و نظرات خود را بیان می‌کرد.

وفات

متأسفانه در پنجم آبان ۱۳۳۸ شمسی در یک تصادف رانندگی به دیار باقی شتافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha